Praca „Nasz aktualny wizerunek: Alejandra” jest częścią cyklu wielkoformatowych portretów małp, rysowanych na papierze za pomocą miotły — użycie tego narzędzia wymaga od artysty „tańca” wokół planszy papieru. Jedną z inspiracji dla Cruzvillegasa, który szukał politycznych implikacji prostej czynności, jaką jest rysowanie, były pochodzące z pierwszej połowy XIX wieku listy koreańskiego malarza Kima Jeonghui do przyjaciela, tłumacza Yi Sangyeoka. Zawierały one rysunki, m.in. zimowy pejzaż z domem pokrytym śniegiem, które Cruzvillegas traktuje jako polityczną deklarację, skargę artysty na uchodźctwie. Meksykański artysta przypomina jeszcze jeden polityczny wątek — w A meryce Łacińskiej figura małpy człekokształtnej często była używana w zjadliwych politycznych paszkwilach,
rysunkach satyrycznych i pamfletach. Każdy z rysunków został zatytułowany imieniem jednego z członków rodziny artysty — wedle podobieństwa do któregoś z gatunków naczelnych.
Rok powstania: 2012
Technika: farba winylowa, tusz na papierze, emalia akrylowa, papier typu Kraft
Wymiary: 300×400 cm
Sposób nabycia: zakup Źródło finansowania: Praca zakupiona dzięki wsparciu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego Forma własności: kolekcja Źródło: Galeria Kurimanzutto Nr księgi: MSN:4300-23/2013
Data nabycia: 18.09.2013
Zobacz także