Fotografia powstała podczas akcji Piotra Uklańskiego w ramach Biennale Sztuki w São Paulo w 2004 roku. Portret papieża Jana Pawła II został „ułożony” z ciał trzech i pół tysiąca brazylijskich żołnierzy. Ten „żywy obraz” gra z narodową ikoną i tradycyjnymi sposobami jej prezentacji, a jednocześnie wpisuje się w kontinuum przedstawień papieskich w polskiej sztuce. Praca funkcjonowała również jako billboard, prezentowany w 2005 roku w Warszawie, w miejscu, gdzie stanąć ma gmach Muzeum Sztuki Nowoczesnej. Ekspozycja ta zbiegła się ze śmiercią papieża – dzieło Uklańskiego stało się natychmiast miejscem refleksji religijnej i hołdu dla zmarłego, pod zdjęciem składano kwiaty i palono znicze. W 2007 roku artysta zrealizował podobny projekt na terenie Stoczni Gdańskiej – cztery tysiące żołnierzy utworzyło znak Solidarności.
Rok powstania: 2004
Technika: fotografia barwna
Wymiary: 200×175 cm
Sposób nabycia: zakup Źródło finansowania: Praca zakupiona dzięki wsparciu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego Forma własności: kolekcja Źródło: Piotr Uklański Nr księgi: MSN: 4300-1/2005
Data nabycia: 30.12.2005
Zobacz także