"Co widać. Polska sztuka dzisiaj", fot. B. Stawiarski
Aleksandra Waliszewska, malarka Apokalipsy, w swojej sztuce sięga do niewspółczesnych źródeł. W ostatnich latach artystka stale powraca do tematu opresji, tortur, seksualnego podporządkowania i zezwierzęcenia (w znaczeniu gatunkowych hybryd, jak i krwiożerczych zachowań). Ofiarami (rzadziej oprawczyniami) są kobiety, skazane na pastwę człekokształtnych bestii i sadystycznych mężczyzn. Monumentalne dzieło Waliszewskiej jest współczesnym moralitetem rozpisanym na kilka tysięcy rozdziałów, „przestrzegającym przed złem, zanim nadejdzie czas radości i słodyczy” (jak ironizowała sama artystka w rozmowie z Maurizio Cattelanem).
Rok powstania: 2012-2013
Technika: gwasz
Wymiary: 25×35 cm
Sposób nabycia: zakup Źródło finansowania: Praca zakupiona dzięki wsparciu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego Forma własności: kolekcja Źródło: Galeria Leto Marta Kołakowska Nr księgi: MSN:4300-20-9/2014
Data nabycia: 29.10.2014
Zobacz także